Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JT

Hezká úvaha paní Tvrdoňová. 

Myslím si však, že Ježíš nebyl poslán bohem aby odčinil hříchy lidí.

On svým konáním a následným přijetím smrti ukřižováním chtěl názorně

ukázat že se není čeho bát. Chtěl tím vlastně lidem ukázat , že smrt neexistuje.

Aby se přestali bát. Strach je totiž největší překážkou toho, aby lidé projevili

to, co skutečně cítí. No a vidíte, zůstal nepochopen dodnes.

0 0
možnosti
PK

Strach to je totiž po bolesti jedním z základních nástrojů pro individuální přežití.

Je vysoce praktický - zejména strach z neznámého vede k tomu že jedinec prostě jedná opatrněji a to mu zvyšuje statistickou šanci přežití. Strach z něčeho co přesahuje individuální schopnosti jedince vede k tomu že je buď zvyšuje a nebo se danému problému vyhýbá.

Jedinci co to nedělají prostě umírají častěji a tento nevhodný trend absence strachu se v populaci nešíří.

Bolest je podobný nástroj... jedineci jehož mozek je schopen udělat prostý oblouk "Au tohle bolí, vyndám tu ruku z ohně" mnohem snáz přežije než jedinec kterého to bolet nebude.

2 0
možnosti
LV

Kdo stvořil Boha?

Rád bych velice řekl že, pouze konečné, omezené, podmíněné bytosti potřebují příčinu své existence. Nutná Bytost ji nepotřebuje. Vůbec netvrdíme, že Bůh je sebezapříčiněn. To by bylo úplné nemožné. Teoreticky existují pouze tři druhy bytostí: sebezapříčiněné, zapříčiněné někým jiným, a nezapříčiněné. Do které skupiny patříme my lidé? Být sebezapříčiněn je logický nesmysl, protože zapříčinit se může jen ten, kdo existuje, potom se ale nemusí zapříčinit, protože už je. Což je vlastně odpověď na tuto otázku. Problém nevězí v odpovědi, ale v nelogičnosti otázky. Kdybychom byli nezapříčiněni, potom bychom byly nutné, věčné, neměnné a nekonečné bytosti, které by se potom nedaly od sebe ani rozlišit. To očividně nejsme. Jestliže jsme ale zapříčiněni někým jiným, kdo zapříčinil toho, kdo nás zapříčinil? Sebezapříčinění je nesmysl, kdyby jej zapříčinil někdo jiný tak slézáme po nekonečném sestupném žebříku příčin bez počáteční příčiny, tedy stvoření by nikdy nemohlo vejít v existenci, protože by nemělo počátek. Co nemá počátek, a je zapříčiněno, to prostě nutně není a nemůže být. Stvoření tu ale je, potom jeho příčina - On, Bůh musí být nezapříčiněn.:-)

0 0
možnosti
PK

"Kdybychom byli nezapříčiněni, potom bychom byly nutné, věčné, neměnné a nekonečné bytosti, které by se potom nedaly od sebe ani rozlišit."

A proč by z první věty měl plynout zbytek? Já k tomu nevidím žádný důvod.

Stejně tak vaše předposlední souvětí- proč by něco nemohlo mít počátek a zároveň nemít příčinu?

0 0
možnosti
Foto

Ještě pár slov o některých zábranách připustit existenci Boha. Pro člověka, který vyrůstal v rodině, kde je víra v Boha samozřejmostí, je mnohem snadnější přijímat další souvislosti a třeba i osobní zkušenosti. Někdy i jistá izolovanost může být pozitivní okolností. Pokud se ale člověk setkává s názory věřících později a ještě má zkušenosti s bláznivými sektami nebo věřícími ne příliš tolerantními s představami ne příliš přijatelnými(dokonce nepravdivými), pak může docházet k něčemu podobnému xenofobii. Ke strachu z neznámého Boha. Někdy dokonce k obavám o svůj zdravý rozum. Nelze se takovým obavám divit, když příklady  třeštění či blouznění vskutku netáhnou. Jistá opatrnost je tedy pozitivní, přílišné obavy mohou poněkud blokovat. Může se pak stávat, že člověk zůstává jakoby za vnitřní bariérou a přeje si nejprve zkoumat ty důkazy, trochu si toho Pánaboha nejdřív proklepnout. Takže to může připomínat člověka, který říká, že venku jistě či nejspíš prší, současně však nechce otevřít dveře a podívat se sám.

1 0
možnosti
JS

Ano, mnoho lidí má strach z víry v Boha, protože mají před očima různé skandály například s různými sektami, které svým ovečkám takříkajíc "vymyly mozek". Některé církve (spíše sekty) používají metody, pro něž se vžilo označení "bombardování láskou". Nejlépe se tímto způsobem "chytají" lidé, kteří jsou v nějaké životní krizi. Tito lidé nejvíce hledají a jsou více zranitelní. Obratní manipulátoři s nimi dokáží pořádně "zacvičit" a nakonec nad nimi sekta získá absolutní kontrolu – supluje jim i rodinu, přičemž kontakty s jejich skutečnou rodinou přeruší. Pravá církev se naopak snaží osobnost člověka rozvíjet a zpřetrhané rodinné vztahy spíše obnovit, než prohlašovat za hříšníky. Vždyť sám Kristus byl zákoníky kritizován za to, že se schází se spodinou společnosti. Jenže Kristus nepřišel zachraňovat spravedlivé, ale hříšníky.

Navíc – církev jako organizace není žádnou nutností. Vždyť Kristus v Bibli říká: "kde jsou dva nebo tři shromážděni ve jménu mém, tam jsem já uprostřed nich."

To znamená, že už dva lidé, kteří se rozhodnou, že půjdou vykonat něco dobrého, tvoří církev. Církev může být i "pouhá" rodina, skupina přátel, kdokoli, jehož cílem je něco dobré, láskyplného, prospěšného. Tím samozřejmě netvrdím, aby lidé nezakládali křesťanské sbory nebo aby nevstupovali do již existujících církví, ale Bůh nikoho z lidí nepřestane milovat jen proto, že v žádné organizaci není. To by se kvůli nám nenechal poplivat, zbičovat, pověsit na dřevo a ještě se při tom modlit za své katy. Vždyť i skutečného zločince, který visel na kříži vedle něho, vzal ještě tentýž den do svého Království.

Dnes je Bible dostupná naprosto pro každého. Každý si může ověřit, zda mu ten, kdo si říká třeba "pastor" nebo "otec" říká pravdu. Jen člověk při tom nesmí být líný a nechat si něco nabulíkovat.

Bůh je přirovnáván k Pastýři. A není to ledajaký Pastýř – ten se při hledání ztracených ovcí nikdy nevzdá a vždy platí, že Pastýř hledá ovci a ne ovce pastýře.

2 0
možnosti
MP

„Ďalej Hawking vysvetľuje, že vesmír je stroj riadený zákonmi a tie zákony môžeme pochopiť a tvrdí, že každý nový objav odstrkoval Boha ďalej do úzadia.“ — Věda může odsunout do pozadí pouze tzv. „boha mezer“ – jenže to je koncept nedůstojný skutečného Boha a nedůstojný poctivého věřícího.

0 0
možnosti
Foto

Súhlasím, že koncept Boha medzier je nedôstojný. Pokiaľ niečo nevieme vysvetliť, je detinské automaticky za tým hľadať nadprirodzené vysvetlenie. Veď veda už veľa vecí vysvetlila, ktoré ľudia pred tým považovali za zázrak. Ale opačný extrém je to, keď sa stále viac a viac presadzuje tvrdenie, že Boh nie je a preto nikdy do nášho sveta nadprirodzene nezasahuje. Potom ako argument povedia, že mŕtvi z mŕtvych nevstávajú, preto ani Ježiš nemohol byť vzkriesený.

0 0
možnosti
JS

Velmi pěkně a názorně napsaný článek R^

1 0
možnosti
Foto

V "Dikobrazu" byl kdysi vtip: 

Na obrázku byl Sokratův pomník s jeho slavným výrokem: "vím, že nic nevím". 

A dole bylo připsáno: "ale já vím svoje Franta".

3 0
možnosti
MR

Lidská mysl má určitý vzorec chápání sebe a reality který nelze překročit, jedině ve směru obsáhnutí jeho mantinelů a překročení.

Tím vytváří sebe a svůj svět, lidský svět.

Lidská mysl chápe vesmír jako lineární a horizontální stav jež má vlastně určité zákony a kapacitu.

Jsou zde ale další zákony jež to staví do zcela úplně jiné roviny, přidávají horizontální směr a stav tzv. superkontinua kde je stav vše co bylo, je a bude.

Je zde i určitý paradox, my všichni a všechno je v tomto stavu a odděleno jen tenkou hranicí, tzv. vnitřním gravitačním kontinuem.

Obdobně to hmota dělá s časoprostorem. Jeho hodnota - stav určuje vše, jestli je to atom, nebo molekula, člověk, planeta, vesmír. Je hybatelem všeho a to na základě tahu k naplnění, nulový gradient. V tomto stavu je stav tzv. superkontinua. Záleží tedy jestli budeme chtít pochopit jen náš vesmír vlastně skrz naší planetu a stav kde žijeme a maximální vzorec mysli, nebo ještě více ... .

3 0
možnosti
HBM

"Záleží tedy jestli budeme chtít pochopit jen náš vesmír vlastně skrz naší planetu a stav kde žijeme a maximální vzorec mysli, nebo ještě více .. . ".

;-)R^

0 0
možnosti
RH

Narážíme opět na nekompetenci vědců se k náboženským otázkám vyjadřovat. Fyzik, biolog ani chemik není ani legitimitou příslušející oboru ani metodologicky vybaven k odpovědím na ryze filosofické téma. Exaktní věda vznikla a je stále zcela rukojmím filosofie, nelze aplikovat vědecké poznatky zpětně na oblast filosofie.

0 0
možnosti
MR

Jen doplním, je to jak kdo je vlastně  "naprogramován". Lidská mysl její vzorec k práci s realitou neumožňuje pracovat ve více vláknech.

Jinak řečeno vše poměřuje k určitému vzorci, byť je to vědecký či náboženský projev, kde nedovede uchopovat věci v tzv. dalším řádu kole, kde tvoří propojenou komunikaci s jinými výsledky, jež jsou daleko hlubší.Následně je pak další kolo či rozměr.... .

Lze to nasimulovat na počítačích, ale zde je opět ono "stigma" kdy programátorem je opět člověka a jeho "omezení".

My si vlastně zde poměřujeme své "naturální naprogramování :-).

2 0
možnosti
Foto

Nazvete Hawkingovu vědeckou teorií náboženstvím a je to pro vás náboženství. Ano, v tom může být bůh. Každý sám vidí nějak své okolí, svět a každý se jinak dívá i na stvoření světa.

Vy za stvořením světa vidíte boha. Je to vaše vůle, vaše víra a je to správně.

Vy však nemůžete nikomu jinému, tedy ani Hawkingovi určovat, jak má vnímat svět a jeho stvoření.

Já jsem zastánce vědecké teorie stvoření světa, už proto, že v boha nevěřím. Má nevíra nachází všude podpůrné argumenty a existují i ve stvoření světa podle teorie boha-tvůrce. Už jen proto, že podle popisu boží práce v jednotlivých dnech je v tom chaos, ač sama tvrdíte, že bůh je pořádek sám.

A jestli Hawking (či kdokoliv jiný) dokázal neexistenci boha? Už samo takové zadání v sobě skrývá razantní dávku nedůvěry, protože dokázat něco, co neexistuje, je velmi pracné, složité a někdy i nemožné.

Naopak ani vy ani kdokoliv jiný zatím nedokázal, že bůh existuje. Vědecky je postupně dokazován vznik vesmíru a života. Naopak - stvoření bohem nikdo nedokázal. Pouze prohlásil. A to moc logické, tedy ani lidské není.

3 0
možnosti
Foto

Máte pravdu, že v určitom zymsle sa Boh vedecky dokázať nedá. Avšak môžeme pozorovať ako funguje stvorenie a logický záver je, že za tým je stvoriteľ.

Avšak nemáte pravdu v tom, že vedecky sa dokázal vznik života. Práve naopak, čím viac vieme z molekulárnej biológie, tým viac problémov sa objavuje pri naturalistickom vysvetlení vzniku života.Nebudem v diksusii zachádzať do detailov, lebo chcem o tom napísať niekoľko článkov.

0 1
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS