Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10i86ř73í 46T42a98n96i92s80t90r25a 8645902299561

Hezká úvaha paní Tvrdoňová. 

Myslím si však, že Ježíš nebyl poslán bohem aby odčinil hříchy lidí.

On svým konáním a následným přijetím smrti ukřižováním chtěl názorně

ukázat že se není čeho bát. Chtěl tím vlastně lidem ukázat , že smrt neexistuje.

Aby se přestali bát. Strach je totiž největší překážkou toho, aby lidé projevili

to, co skutečně cítí. No a vidíte, zůstal nepochopen dodnes.

0/0
2.1.2014 19:51

P92a46v26e11l 79K75u87r42a44l 5961414200210

Strach to je totiž po bolesti jedním z základních nástrojů pro individuální přežití.

Je vysoce praktický - zejména strach z neznámého vede k tomu že jedinec prostě jedná opatrněji a to mu zvyšuje statistickou šanci přežití. Strach z něčeho co přesahuje individuální schopnosti jedince vede k tomu že je buď zvyšuje a nebo se danému problému vyhýbá.

Jedinci co to nedělají prostě umírají častěji a tento nevhodný trend absence strachu se v populaci nešíří.

Bolest je podobný nástroj... jedineci jehož mozek je schopen udělat prostý oblouk "Au tohle bolí, vyndám tu ruku z ohně" mnohem snáz přežije než jedinec kterého to bolet nebude.

+2/0
2.1.2014 19:57
Foto

M10á58r23i88a 81T12v32r61d36o61ň45o47v51á 8458931987849

Súhlasím s vami. Učila som vojakov, čo išli na misiu do Afganistanu a pýtala som sa ich či sa neboja. Jeden mi odpovedal, že človek, ktorý sa nebojí, nie je vhodným kandidátom na vojenskú misiu, lebo je neopatrný.

0/0
2.1.2014 21:58

P46a37v46e24l 45K53u93r60a41l 5571664520750

Tak ruku na srdce já si u tohohle vždycky vzpomenu na jeden díl MASHe...

(Plukovník Potter na jednoho desátníka)

"Ty se třeseš synku... máš strach?"

"Ne pane, je mi zima."

"Kdybys měl mozek, tak by ses bál!"

+1/0
2.1.2014 22:06
Foto

M14á31r87i96a 43T66v12r43d62o67ň66o30v40á 8108771587449

Je mi ľúto, ale toto je len vaša úvaha. Ježiš však tvrdil niečo úplne iné.

0/0
2.1.2014 21:59

H81a87n57a 97B69e94n94d75y 56M63a62t57ě34j44č78k85o31v39á 6560509172776

A byl vůbec Ježíš poslán Bohem? Není snad jeho (ne)existence jen synonymem alibismu, onoho potřebného strachu, manipulace a moci? Omlouvám se paní Tvrdoňové, pokud se jí tento příspěvek dotkne. Její článek je opravdu krásný, diskuse ojedinělá a názorový střet nutný.

Setkání s Bohem je vědecky nezměřitelné. Snad se odehrává intuitivně, vnitřně, ojediněle, necírkevně. A Nový zákon, je jen dobovým nástrojem k mocenskému ovládnutí světa. Manuálem. 

Nabytá vědecká poznání a změřitelnost nahrávají, protože nás paradoxně zavádějí k hledání ztraceného, ke zmenšení duchovního prostoru, ke ztrátě obecné povědomosti, ke zmatkům a vykořenění. Zmnohonásobují prostor pro manipulaci, nesvobodu a strach. 

Pak ale platí i ono "já vím svoje, Franta".

A děkuji všem diskutérům. Výborná lekce.

0/0
2.1.2014 23:22

L91u65b31o77m70í26r 82V44í75t 7454261590686

Kdo stvořil Boha?

Rád bych velice řekl že, pouze konečné, omezené, podmíněné bytosti potřebují příčinu své existence. Nutná Bytost ji nepotřebuje. Vůbec netvrdíme, že Bůh je sebezapříčiněn. To by bylo úplné nemožné. Teoreticky existují pouze tři druhy bytostí: sebezapříčiněné, zapříčiněné někým jiným, a nezapříčiněné. Do které skupiny patříme my lidé? Být sebezapříčiněn je logický nesmysl, protože zapříčinit se může jen ten, kdo existuje, potom se ale nemusí zapříčinit, protože už je. Což je vlastně odpověď na tuto otázku. Problém nevězí v odpovědi, ale v nelogičnosti otázky. Kdybychom byli nezapříčiněni, potom bychom byly nutné, věčné, neměnné a nekonečné bytosti, které by se potom nedaly od sebe ani rozlišit. To očividně nejsme. Jestliže jsme ale zapříčiněni někým jiným, kdo zapříčinil toho, kdo nás zapříčinil? Sebezapříčinění je nesmysl, kdyby jej zapříčinil někdo jiný tak slézáme po nekonečném sestupném žebříku příčin bez počáteční příčiny, tedy stvoření by nikdy nemohlo vejít v existenci, protože by nemělo počátek. Co nemá počátek, a je zapříčiněno, to prostě nutně není a nemůže být. Stvoření tu ale je, potom jeho příčina - On, Bůh musí být nezapříčiněn.:-)

0/0
2.1.2014 18:32

P18a54v16e19l 35K22u49r79a14l 5531184270880

"Kdybychom byli nezapříčiněni, potom bychom byly nutné, věčné, neměnné a nekonečné bytosti, které by se potom nedaly od sebe ani rozlišit."

A proč by z první věty měl plynout zbytek? Já k tomu nevidím žádný důvod.

Stejně tak vaše předposlední souvětí- proč by něco nemohlo mít počátek a zároveň nemít příčinu?

0/0
2.1.2014 19:52

J97a11r52o36s51l65a88v 32H35e29r98d77a 5221405809285

Ještě pár slov o některých zábranách připustit existenci Boha. Pro člověka, který vyrůstal v rodině, kde je víra v Boha samozřejmostí, je mnohem snadnější přijímat další souvislosti a třeba i osobní zkušenosti. Někdy i jistá izolovanost může být pozitivní okolností. Pokud se ale člověk setkává s názory věřících později a ještě má zkušenosti s bláznivými sektami nebo věřícími ne příliš tolerantními s představami ne příliš přijatelnými(dokonce nepravdivými), pak může docházet k něčemu podobnému xenofobii. Ke strachu z neznámého Boha. Někdy dokonce k obavám o svůj zdravý rozum. Nelze se takovým obavám divit, když příklady  třeštění či blouznění vskutku netáhnou. Jistá opatrnost je tedy pozitivní, přílišné obavy mohou poněkud blokovat. Může se pak stávat, že člověk zůstává jakoby za vnitřní bariérou a přeje si nejprve zkoumat ty důkazy, trochu si toho Pánaboha nejdřív proklepnout. Takže to může připomínat člověka, který říká, že venku jistě či nejspíš prší, současně však nechce otevřít dveře a podívat se sám.

+1/0
2.1.2014 16:25

J46i96ř64í 35S34v78o21b13o44d10a 9365728473566

Ano, mnoho lidí má strach z víry v Boha, protože mají před očima různé skandály například s různými sektami, které svým ovečkám takříkajíc "vymyly mozek". Některé církve (spíše sekty) používají metody, pro něž se vžilo označení "bombardování láskou". Nejlépe se tímto způsobem "chytají" lidé, kteří jsou v nějaké životní krizi. Tito lidé nejvíce hledají a jsou více zranitelní. Obratní manipulátoři s nimi dokáží pořádně "zacvičit" a nakonec nad nimi sekta získá absolutní kontrolu – supluje jim i rodinu, přičemž kontakty s jejich skutečnou rodinou přeruší. Pravá církev se naopak snaží osobnost člověka rozvíjet a zpřetrhané rodinné vztahy spíše obnovit, než prohlašovat za hříšníky. Vždyť sám Kristus byl zákoníky kritizován za to, že se schází se spodinou společnosti. Jenže Kristus nepřišel zachraňovat spravedlivé, ale hříšníky.

Navíc – církev jako organizace není žádnou nutností. Vždyť Kristus v Bibli říká: "kde jsou dva nebo tři shromážděni ve jménu mém, tam jsem já uprostřed nich."

To znamená, že už dva lidé, kteří se rozhodnou, že půjdou vykonat něco dobrého, tvoří církev. Církev může být i "pouhá" rodina, skupina přátel, kdokoli, jehož cílem je něco dobré, láskyplného, prospěšného. Tím samozřejmě netvrdím, aby lidé nezakládali křesťanské sbory nebo aby nevstupovali do již existujících církví, ale Bůh nikoho z lidí nepřestane milovat jen proto, že v žádné organizaci není. To by se kvůli nám nenechal poplivat, zbičovat, pověsit na dřevo a ještě se při tom modlit za své katy. Vždyť i skutečného zločince, který visel na kříži vedle něho, vzal ještě tentýž den do svého Království.

Dnes je Bible dostupná naprosto pro každého. Každý si může ověřit, zda mu ten, kdo si říká třeba "pastor" nebo "otec" říká pravdu. Jen člověk při tom nesmí být líný a nechat si něco nabulíkovat.

Bůh je přirovnáván k Pastýři. A není to ledajaký Pastýř – ten se při hledání ztracených ovcí nikdy nevzdá a vždy platí, že Pastýř hledá ovci a ne ovce pastýře.

+2/0
2.1.2014 16:59
Foto

M14á88r88i27a 81T91v48r92d59o69ň46o82v34á 8178411237819

Hoci s vami súhlasím s tým, že existuju sekty, ale aj oficiálne cirkvi, ktoré s veriacimi poriadne manipulujú.

Ale nemáte pravdu, že je v poriadku, ak človek nepatrí do žiadnej cirkvi. V Skutkoch apoštolov vždy čítame, že tí, čo uverili sa dali pokrstiť a PRIPOJILI sa k veriacim.

+1/0
2.1.2014 17:21
Foto

M68á61r67i56a 53T90v63r11d86o96ň18o35v24á 8928511747319

Aj list Efežanom prirovnáva cirkev k telu, kde sa jednotlivé orgány navzájom potrebujú a píše sa tam aj to, že Boh veriacich buduje cez apoštolov, prorokov, učiteľov atď. Kto sa k nijakej cirkvi nepripojí s najväčšou pravdepodobnosťou by nebol ochotný rešpektovať ani samotného Boha.

+1/0
2.1.2014 17:23

J40i19ř60í 39S48v41o34b85o36d28a 9525108713796

Já vím, že si spíše tak trochu chci obhájit a zdůvodnit svůj vlastní názor, a že patrně máte pravdu, ale zároveň vím, že mne Bůh pro to nepřestane milovat :-)

Já bych chtěl žít zcela spontánně jako ten milosrdný samaritán, který nikomu nic nezdůvodňoval. Když viděl zmláceného člověka na cestě, nezajímal se o to, co je to za člověka, prostě ho z té cesty zvedl a zaplatil mu léčení i bydlení, aby se z toho dostal. O tom samaritánovi nevíme vůbec nic, jen to, že jednal správně – to bylo pro Ježíše podstatné a to nám chtěl říci.

Třeba si nějakou tu církev jednou najdu :-)

+2/0
2.1.2014 17:35
Foto

M88á61r40i74a 14T90v13r22d34o87ň39o83v82á 8228781657289

To že vás Boh neprestane milovať je pravda, ale bez spoločenstva veriacich nikdy nedosiahnete svoj plný potenciál a na 90% ani nevydržíte na ceste viery. Medzi riadkami ste možno odhalili váš problém - žiť spontánne a nikomu nič nezdôvodňovať. Ja tvrdím, že spontánnosť a ochota nechať formovať svoj život sa navzájom nevylučujú. Pri výbere cirkvi odporúčam vybrať si dobre. Určite by som nechodila do cirkvi, kde sa deje to, čo povedal Ježiš farizejom, že vyprázdnili Slovo Božie tým, že k nemu pridali ľudské učenie a tradície. Ani by som nechodila tam, kde nedávajú žiadny priestor práci Ducha Svätého. Ale treba si nájsť spoločenstvo, kde sa káže celé Božie slovo a kde Boh naozaj koná skrze Ducha Svätého.

0/0
2.1.2014 21:55
Foto

D70u60š92a96n 79S83t42r37e36i81t 8296340485624

Mám jiný názor:

http://streit.blog.idnes.cz/c/154273/Nepredstavitelne-neni-nekonecno-ale-konecne-hranice-a-Buh.html

0/−1
2.1.2014 13:25

M38i17l18o55š 94P48e87c59h71a18r 6169310306557

„Ďalej Hawking vysvetľuje, že vesmír je stroj riadený zákonmi a tie zákony môžeme pochopiť a tvrdí, že každý nový objav odstrkoval Boha ďalej do úzadia.“ — Věda může odsunout do pozadí pouze tzv. „boha mezer“ – jenže to je koncept nedůstojný skutečného Boha a nedůstojný poctivého věřícího.

0/0
2.1.2014 12:31
Foto

M64á29r55i29a 18T56v90r17d74o98ň15o29v13á 8488321707779

Súhlasím, že koncept Boha medzier je nedôstojný. Pokiaľ niečo nevieme vysvetliť, je detinské automaticky za tým hľadať nadprirodzené vysvetlenie. Veď veda už veľa vecí vysvetlila, ktoré ľudia pred tým považovali za zázrak. Ale opačný extrém je to, keď sa stále viac a viac presadzuje tvrdenie, že Boh nie je a preto nikdy do nášho sveta nadprirodzene nezasahuje. Potom ako argument povedia, že mŕtvi z mŕtvych nevstávajú, preto ani Ježiš nemohol byť vzkriesený.

0/0
2.1.2014 12:42

P73a70v58e32l 75K37u27r39a77l 5671984520850

Pokud něco JAKKOLIV do systému zasahuje pak je to přirozené, měřitelné a kvantifikovatelné. Protože to je součástí reality.

Pokud mi někdo tvrdí že něco je neměřitelné a nepopsatelné pak je v principu realitě úplně fuk jestli to existuje nebo ne. Protože vliv to nemá vůbec.

+2/0
2.1.2014 12:55
Foto

M75á59r37i77a 17T79v61r21d77o56ň55o63v18á 8128361907109

Boh je síce neviditeľný a nedá sa kompletne popísať, lebo je väčší ako naša realita. Ale hoci je neviditeľný, jeho vplyv sa dá vidieť, cítiť a zažiť. Podobne ako nikto nepovie, že hurikán neexistuje, lebo je neviditeľný.

0/−1
2.1.2014 13:16

P65a87v92e43l 44K72u97r79a37l 5121264510490

Kladu si otázku co je na hurikánu "neviditelného".

Jeho existenci a působení dokážu kvantifikovat a kvalifikovat velmi snadno.

+3/0
2.1.2014 13:21
Foto

M57á48r30i97a 48T76v50r94d67o70ň59o10v27á 8258931237729

A pôsobenie Boha a výsledky jeho práce snáď nie?

0/0
7.1.2014 9:11

J10i35ř38í 21S78v15o18b51o13d61a 9575498153636

Velmi pěkně a názorně napsaný článek R^

+1/0
2.1.2014 12:26
Foto

M19á70r29i17a 34T64v68r35d84o94ň42o94v38á 8918261297779

ďakujem

0/0
2.1.2014 12:42
Foto

J54i47ř25í 39S95t26r50a22t90i31l 4343768515222

V "Dikobrazu" byl kdysi vtip: 

Na obrázku byl Sokratův pomník s jeho slavným výrokem: "vím, že nic nevím". 

A dole bylo připsáno: "ale já vím svoje Franta".

+3/0
2.1.2014 12:31
Foto

P39a75v78e11l 77M76a54c69h81a16č82e16k 5381432493

:-)

0/0
2.1.2014 12:38

H21a17n38a 49B38e67n21d45y 89M22a28t38ě48j57č70k19o76v87á 6590379802876

;-D..., já fakt nevím. A nejsem samaR^

0/0
2.1.2014 12:53

J13i41ř45í 68S72v41o41b33o67d82a 9115108833926

Já znám také jeden vtip, nebo spíše podobenství. Jak známo, kdysi velmi známý filozof Friedrich Nietzsche napsal: "Bůh je mrtev!" Někdo ten jeho výrok napsal na zeď:

Bůh je mrtev! podpis – Nietzsche.

a pod tím se objevilo:

Nietzsche je mrtev. podpis – Bůh.

+4/0
2.1.2014 13:14

J84a48r82o11s93l84a65v 81H48e38r96d97a 5711385949555

No to je pak těžké, když se filosofovi upírá právo na zkratku a předpokládá se, že došel k závěru, že nikam nedošel. Trochu smyslu pro humor, ne? Sokrates nebyl žádný suchoprd.

0/0
2.1.2014 14:17

M10o62j61m18í74r 91R79o65d36e78n 6216325395277

Lidská mysl má určitý vzorec chápání sebe a reality který nelze překročit, jedině ve směru obsáhnutí jeho mantinelů a překročení.

Tím vytváří sebe a svůj svět, lidský svět.

Lidská mysl chápe vesmír jako lineární a horizontální stav jež má vlastně určité zákony a kapacitu.

Jsou zde ale další zákony jež to staví do zcela úplně jiné roviny, přidávají horizontální směr a stav tzv. superkontinua kde je stav vše co bylo, je a bude.

Je zde i určitý paradox, my všichni a všechno je v tomto stavu a odděleno jen tenkou hranicí, tzv. vnitřním gravitačním kontinuem.

Obdobně to hmota dělá s časoprostorem. Jeho hodnota - stav určuje vše, jestli je to atom, nebo molekula, člověk, planeta, vesmír. Je hybatelem všeho a to na základě tahu k naplnění, nulový gradient. V tomto stavu je stav tzv. superkontinua. Záleží tedy jestli budeme chtít pochopit jen náš vesmír vlastně skrz naší planetu a stav kde žijeme a maximální vzorec mysli, nebo ještě více ... .

+3/0
2.1.2014 12:08

H37a63n63a 85B70e93n85d65y 51M24a15t63ě12j48č69k10o12v46á 6770669302496

"Záleží tedy jestli budeme chtít pochopit jen náš vesmír vlastně skrz naší planetu a stav kde žijeme a maximální vzorec mysli, nebo ještě více .. . ".

;-)R^

0/0
2.1.2014 12:28

P91a18v11e14l 81K55u32r81a62l 5361634200730

Lidská mysl je prostě soustava elektrochemických gradientů honících se po neuronech.

O tom jestli z 1 neuronu přeskočí výboj na další rozhoduje to jestli ve spoji těchto 2 buněk je vylit chemický mediátor a nebo ne. 1 a nebo 0... jako v tranzistoru.

(Výhodou chemického počítače je to že na 1 neuron může být napojen na desítky jiných a každý spoj být citlivý na jinou chemikálii... tak nahradí stovky tranzistorů... napojení na druhý neuron násobí výpočetní kapacitu rychleji než spojení 100 tranzistorů na 100 tranzistorů)

Je to vcelku jednoduchá kombinatorika.

Mimochodem už máme skenery a počítače schopné zobrazovat rozložení elektrického náboje v celém nervovém systému lidského těla v reálném čase. Je to jenom otázka času než bude lidské vědomí plně popsáno.

+1/0
2.1.2014 20:02

R43o22b10e44r18t 89H58o47r55á54č71e53k 5202646346425

Narážíme opět na nekompetenci vědců se k náboženským otázkám vyjadřovat. Fyzik, biolog ani chemik není ani legitimitou příslušející oboru ani metodologicky vybaven k odpovědím na ryze filosofické téma. Exaktní věda vznikla a je stále zcela rukojmím filosofie, nelze aplikovat vědecké poznatky zpětně na oblast filosofie.

0/0
2.1.2014 12:06

M43o64j19m76í45r 54R62o80d88e47n 6636825875877

Jen doplním, je to jak kdo je vlastně  "naprogramován". Lidská mysl její vzorec k práci s realitou neumožňuje pracovat ve více vláknech.

Jinak řečeno vše poměřuje k určitému vzorci, byť je to vědecký či náboženský projev, kde nedovede uchopovat věci v tzv. dalším řádu kole, kde tvoří propojenou komunikaci s jinými výsledky, jež jsou daleko hlubší.Následně je pak další kolo či rozměr.... .

Lze to nasimulovat na počítačích, ale zde je opět ono "stigma" kdy programátorem je opět člověka a jeho "omezení".

My si vlastně zde poměřujeme své "naturální naprogramování :-).

+2/0
2.1.2014 12:23
Foto

P51a53v37e14l 57M10a66c37h86a18č81e93k 5471452563

Nazvete Hawkingovu vědeckou teorií náboženstvím a je to pro vás náboženství. Ano, v tom může být bůh. Každý sám vidí nějak své okolí, svět a každý se jinak dívá i na stvoření světa.

Vy za stvořením světa vidíte boha. Je to vaše vůle, vaše víra a je to správně.

Vy však nemůžete nikomu jinému, tedy ani Hawkingovi určovat, jak má vnímat svět a jeho stvoření.

Já jsem zastánce vědecké teorie stvoření světa, už proto, že v boha nevěřím. Má nevíra nachází všude podpůrné argumenty a existují i ve stvoření světa podle teorie boha-tvůrce. Už jen proto, že podle popisu boží práce v jednotlivých dnech je v tom chaos, ač sama tvrdíte, že bůh je pořádek sám.

A jestli Hawking (či kdokoliv jiný) dokázal neexistenci boha? Už samo takové zadání v sobě skrývá razantní dávku nedůvěry, protože dokázat něco, co neexistuje, je velmi pracné, složité a někdy i nemožné.

Naopak ani vy ani kdokoliv jiný zatím nedokázal, že bůh existuje. Vědecky je postupně dokazován vznik vesmíru a života. Naopak - stvoření bohem nikdo nedokázal. Pouze prohlásil. A to moc logické, tedy ani lidské není.

+3/0
2.1.2014 12:00
Foto

M93á26r31i88a 47T97v26r85d73o28ň80o40v21á 8968541167699

Máte pravdu, že v určitom zymsle sa Boh vedecky dokázať nedá. Avšak môžeme pozorovať ako funguje stvorenie a logický záver je, že za tým je stvoriteľ.

Avšak nemáte pravdu v tom, že vedecky sa dokázal vznik života. Práve naopak, čím viac vieme z molekulárnej biológie, tým viac problémov sa objavuje pri naturalistickom vysvetlení vzniku života.Nebudem v diksusii zachádzať do detailov, lebo chcem o tom napísať niekoľko článkov.

0/−1
2.1.2014 12:07
Foto

P59a13v10e43l 48M61a64c66h15a55č56e37k 5821972183

Na ty články si rád počkám, s tímto tvrzením hluboce nesouhlasím.

0/0
2.1.2014 12:40

J15i86ř71í 25S73v44o89b70o64d78a 9185338263876

Píšete, že "Vědecky je postupně dokazován vznik vesmíru a života."

Jenže pokud začnete hlouběji zkoumat výsledky vědeckého bádání, tak zjistíte, že takové tvrzení je značně nadnesené.

Dříve se věřilo, že vesmír je obdobou jakéhosi "hodinového strojku", jehož jednotlivé součásti prostě časem poznáme a vesmír budeme schopni názorně popsat – včetně jeho funkčnosti. To samé se říkalo o živé hmotě. Materialistický názor zněl, že život je opět obdobou jakéhosi složitého "hodinového strojku", který prostě časem poznáme a rozluštíme. Jenže čím hlouběji věda proniká do tajemství živé hmoty, tím komplikovanější svět se objevuje. Navzdory dnešní pokročilé vědě zatím nevíme, co vlastně způsobuje, že je živá hmota živá.

V 60. letech 20. století se předpokládalo, že nejpozději na konci 80. let bude znám "chemický vzorec života". Dnes jsou vědci v takových prognózách mnohem opatrnější.

Při zkoumání struktur živé hmoty se totiž ukazuje, že "hodinový strojek" (tedy nejjednodušší živá buňka) se podobá obrovskému velkoměstu, kde jediný krámek obsahuje stovky hodinových strojků.

Například nositel Nobelovy ceny za termodynamiku Ilja Prigogine se pokusil s týmem svých spolupracovníků vypočítat pravděpodobnost vzniku živé hmoty z hmoty neživé. A došel k podobným závěrům, jako jiní vědci. Výsledný pravěpodobnostní poměr obsahuje číslo, které má šest set padesát (650) číselných řádů, což je šest set číselných řádů za hranicí statisticky uskutečnitelného jevu. A to za předpokladu, že veškerý uhlík planety Země existuje ve formě aminokyselin, které reagují v ideálním vodním prostředí maximální možnou chemickou rychlostí po dobu jedné miliardy let. Pravděpodobnost, že výbuchem dynamitu na automobilovém vrakovišti vznikne nejmodernější letadlo, je vyšší, než že z neživé hmoty vznikne samovolně nejprimitivnější jednobuněčný život. Věřit tomu, že život vznikl sám od sebe, je právě na základě nejnovějších vědeckých poznatků tedy větší "vírou", než věřit, že byl stvořen inteligentním Bohem.

0/0
2.1.2014 13:07

P69a82v80e47l 32K89u46r11a18l 5411614640830

Jaká smůla že nikde není ovšem jediná informace která by jakkoliv přímo i nepřímo indikovala že život stvořen někým byl. Do té doby dokud se neukáže ani jedno by se měli maximálně připouštět obě varianty a nedělat závěry které by předpokládali platnost kterékoli z nich.

+1/0
2.1.2014 13:25
Foto

M91á50r88i13a 75T20v75r53d49o80ň79o70v79á 8878481307349

A čo tak DNA, ktorá je dokonalým programom na stavbu organizmu? Keď nájdete knihu, logicky predpokladáte, že sa nenapísala tak, že opica ťukala do klávesnice.Podobne uvažujete o počítačovom programe. Prečo však o DNA predpokladáte, že nemá intelignetného "programátora"?

0/0
2.1.2014 22:03

P24a45v76e95l 31K74u19r14a91l 5611174950540

Pokud dokonalostí myslíte to že zatím se nikde neobjevilo nic lepšího tak prosím.

Ale minimálně bych si dovolil navrhnout budoucí zlepšování v likvidaci telomerických sekvencí a odstranění limitu kolikrát se může buňka s danou molekulou DNA dělit.

A pak bych pokud možno ubral na komplexitě aby rozbití pár písmen v řadě nevyvolávalo nekontrolované bujení.

docela by se hodilo zapracovat na nanotechnologiích schopné opravovat buňky na definovaný stav na molekulární úrovni. Ale k dokonalosti to má ještě daleko.

0/0
2.1.2014 22:12
Foto

P20a60v89e52l 48M81a60c13h97a57č72e47k 5881132193

Netvrdil jsem, že život vznikl sám od sebe.

Nemohu však s vámi souhlasit, resp. asi vnímáme závěry každý jinak nebo výběrové.

Já osobně jsem si z Prigoginova stěžejního díla vzal, že svou teorií samouspořádání prokazuje způsob vzniku života od jednoduššího ke složitějšímu, tedy jak vývoj od malých molekul dospěje ke složitějším a složitým živým organismům. Nějak jsem se u něj nedočetl, že by stvoření světa bohem považoval za více pravděpodobné. Vy ano? Ve které části, prosím? Díky,

+1/0
2.1.2014 13:32

J66i44ř50í 25S75v92o95b83o68d62a 9265418833206

Prigogine pochopitelně rozhodně nehodlal dokazovat Boha. Jeho cílem bylo prozkoumat možnosti samoorganizace hmoty a výsledky v rámci možností zhodnotit. A to také udělal. Výsledky jeho výzkumu mohou sloužit jako relevantní podklad pro další vědeckou práci, ale třeba i jako zdroj informací pro filozofii a teologii. Prigogine je pochopitelně exaktní vědec, takže je naprosto jané a logické, že jeho práce se týkala jevů fyzikálně-chemických, nikoli filozoficko-teologických. Proto Vaše otázka prostě není relevantní.

Prigogine neprokázal, že život vzniká nebo se vyvíjí z jednoduššího ke složitějšímu (jen se to předpokládá) – naopak ukázalo se, že čím složitější systémy na chemické úrovni vznikají, tím kratší dobu se udrží jejich existence, a čím jsou složitější, tím jsou méně četné.

Prigogine jen potvrdil výzkum jiných vědců, že vznik života z neživé hmoty je extrémně nepravděpodobnou událostí.

Jak se k této informaci postavíme, je pochopitelně na svobodném rozhodnutí každého z nás.

0/0
2.1.2014 13:52
Foto

P24a12v78e97l 39M30a88c27h41a15č86e27k 5361652713

Já jen napsal, že Prigogine nikde nerelativizoval a nenaznačoval to, co jste psal v závěru.

0/0
2.1.2014 13:58

J38i17ř28í 64S51v69o51b45o40d12a 9575358913376

Ano, máte pravdu, že jsem neoddělil jeho čistě faktické závěry od toho relativistického popisu letadla na automobilovém vrakovišti. Omlouvám se.

0/0
2.1.2014 14:25
Foto

P35a16v96e50l 88M94a78c73h18a67č23e90k 5351382633

Nic se neděje. :-)

0/0
2.1.2014 15:02

J97a49r36o34s54l60a43v 61H89e24r68d77a 5711755509145

Když někoho potkáte nebo dokonce potkáváte a svěříte se jinému člověku, zřejmě Vám bude věřit. Nebude Vám oponovat, že to není možné a že neexistuje důkaz, že jste se s někým takovým setkal.

0/0
2.1.2014 12:18
Foto

P38a61v91e34l 18M46a37c40h86a97č30e48k 5141732253

A?

Budete-li mi tvrdit, že jste potkal boha, těžko vám to můžu vyvracet.

Budete-li to tvrdit stále a všude, těžko už si to pak sám budete vyvracet.

;-)

0/0
2.1.2014 12:28
Foto

M40á87r46i89a 74T33v79r40d92o73ň25o81v81á 8208331127339

Tiež mám osobnú skúsenosť s tým, že Boh je živý, ale pôvodne som uverila hlavne na základe objektívnych dôkazov, konkrétne historických dôkazov Ježišovho vzkriesenia.

0/0
2.1.2014 12:45
Foto

P13a39v61e98l 10M30a26c69h19a48č35e34k 5211392863

Můžete, prosím, dát link na vědeckou práci či jiné adekvátní důkazy o existenci boha?

0/0
2.1.2014 12:51



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.