Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J30a83r90o91m30í97r 14P23e26t98ř96í54k 6674881519638

Cituji: "štatistická pravdepodobnosť náhodného vzniku života sa blíži k nule."

Tato věta má stejnou argumentační váhu, jako když dosadíme za "náhodný vznik života" "boží vznik života".

0/0
31.1.2014 19:20

M38i25r72o36s61l19a26v 94P33e87t83r 1442760898611

Vznik vesmíru absolutní náhodou je taková pravděpodobnost, jako když vyhraje současně miliarda lidí nejvyšší výhru. Druhá možnost je mnohem pravděpodobnější.

0/0
30.1.2014 8:55

R45a65d65e23k 74P72r43o85c26h45á17z18k42a 2253499228

Máte to nějak podložené? Nebo si jen myslíte, že je to tak?

0/0
30.1.2014 23:24

J56o53s58e83f 62P64o81t23r 6350601137179

Vesmír se skládá z hmoty, energie, prostoru, času a tyto entity jsou navzájem provázány fyzikálními zákony. Už vůbec tato skutečnost je tisíckrát pravděpodobnější jako dílo Konstruktéra, než dílo  pouhé Náhody.

Ale chtěl bych mluvit o konstantách  a parametrech standardního modelu.

Nejsem fyzik a  proto si dovolím  citovat z časopisu Vesmír 2014/1, z článku od Jiřího Chýly.

"Vystupuje zde  asi 25 volných parametrů (hmotnost, vazbové konstanty...), které se fyzikové již dlouhou dobu bezúspěšně snaží spočítat, či vysvětlit ....Jsou důležité pro existenci života na Zemi, ale z fyzikálních zákonů je vysvětlit nelze"  (konec citátu)

Tato skutečnost  říká, že pravděpodobnost vzniku a fungování našeho Vesmíru je nerozlišitelná od nuly a vědci si  to  dobře uvědomují. A dělají všechno proto, aby myšlenku Konstruktéra nepřijali

Jako jedinou alternativu, kterou mají k dispozici,  je  existence multiverza, nekonečného Nadvesmíru, kde čirou náhodou se náš svět vyvinul jak ho známe. Tato hypotéza pochopitelně není testovatelná, takže patří do stejné třídy věr a pověr jako víra v  horoskopy

0/0
29.1.2014 21:29

J84o31s23e61f 79P43o40t40r 6920261177779

oprava :

.... pravděpodobnost vzniku a fungování našeho Vesmíru jako projevu Náhody je nerozlišitelná......

0/0
29.1.2014 21:58

R22a78d65e27k 28P92r76o82c75h43á35z60k24a 2353789328

A co když je to tak, že ty parametry nejsou "volné", ale prostě takhle vyšly, protože ... [něco co nevíme]. Stejný případ, jako když lidi před pár staletími považovali světýlka v bažinách za bludičky, protože si nedovedli představit, jak by něco takového mohlo vzniknout "samo od sebe" ;-D

0/0
30.1.2014 23:31

D40a15n20a 67T86a22n71k63e65r 2723769119325

za předpokladu že teorie multiversa je pravdivá, je to jediný logický výklad vesmíru tak, jak ho známe. všechny ostatní teorie a formy vesmíru se zakládají na slepé víře v něco, v co věřit chceme... například velký konstruktér... bůh... náhoda atd.

0/0
3.2.2014 20:24

M32i14r78o41s78l27a44v 45P88e45t52r 1832680818331

Existenci boha dokazuje dokonalá konstrukce vesmíru, jeho určité pravidelnosti a zákonitosti, dokonalost konstrukce lidského těla, srdce, oka, krevního a plicního okruhu atd...

+1/−1
29.1.2014 13:58

M16i87l82o56š 12P35e30c34h38a94r 6169570236917

To bych nazval „důkazem víry“ – pro věřícího je to důkaz, který jeho víru potvrzuje, pro nevěřícího to není důkaz, který by ho přesvědčil. Takhle to vidím já.

+1/0
29.1.2014 14:43

D49a26n70a 54T77a96n12k56e42r 2783889899855

to je antropický princip, nic, co by poukazovalo na existenci boha, který to řídí, a už vůbec to není jeho důkaz. 

http://cs.wikipedia.org/wiki/Antropick%C3%BD_princip

+1/−1
29.1.2014 15:01
Foto

K87a31r51e85l 62B16o82h79á18č70e51k 1801967936194

Aniž bych se chtěl dotknout něčí víry, tak si myslím, že právě "dokonalost" člověka by dokazovala případně pravý opak :)

0/0
29.1.2014 15:11

O72n82d65ř35e93j 28K28o90l73á86ř 1663355893371

Bůh a důkaz jsou principiálně nesourodé kategorie.

+1/0
29.1.2014 15:20
Foto

K97a92r70e24l 13B77o48h74á87č32e76k 1141317976444

Ano, naprosto souhlasím :)

0/0
29.1.2014 15:21

O72n59d67ř33e28j 89K17o83l69á70ř 1943235433831

Vesmír je důvodným podnětem k tomu, aby ti, kteří chtějí hledat boha, jej našli jako jeho tvůrce.

+1/−1
29.1.2014 15:19

D59a71v77i83d 86K47r56á47l 1129576289308

dokonalost konstrukce lidského těla;-D

+1/0
29.1.2014 16:43

R50a15d60e14k 95P83r54o40c16h62á47z44k82a 2523389318

Tělo že je dokonalé? Kdyby bylo dokonalé, tak by třeba kolenní kloub byl vyměnitelný po uvolnění šesti šroubů a ledviny byly řešené jako zásuvný modul ;-D

0/−1
30.1.2014 23:34

R75a10d69e93k 87P13r20o47c89h66á73z59k41a 2253419468

Kromě mínusového bodu by nějaký komentář nebyl? ;-D Třeba co je na mé úvaze špatně :-)

0/0
31.1.2014 18:26
Foto

M82á22r39i13a 86T85v26r63d17o80ň46o25v88á 8358551657719

Čo je na tom nesprávne? Porovnanie ľudských výtvorov a ľudského tela je ako porovnať káru, ktorú zhotovil môj 8 ročný syn ku Mercedesu. Napríklad ľudské telo sa má schopnosť samo obnovovať.

0/0
5.2.2014 12:47

M55i77r18o68s24l20a12v 25P92e39t46r 1512390978681

Mnoho vědců díky své činnosti zjistilo, že neexistuje náhoda, že objevy v jejich oboru nejsou jen pouhé náhody, ale  že určité věci jsou skutečně řízeny-někým nebo něčím.

+1/−1
29.1.2014 13:22

D78a35v14i79d 65K51r14á21l 1919876569728

náhoda samozřejmě existuje a je všudypřítomná.

0/0
29.1.2014 16:44

M23i84r90o33s94l28a80v 32P55e26t36r 1792950468721

Pane Král, je mi líto, ale "náhoda neexistuje". Tak se jmenuje jistá kniha, kterou já si nepotřebuji kupovat, protože díky numerologii a astrologii a jiným poznatkům jsem zjistil. že skutečně náhoda neexistuje. Každé setkání či událost má určitý význam. Zdůraznuji, že nejsem věřící, ale materialista jako New York. Přesto vím, že díky zákonům vesmíru se myšlenka zhmotnuje a modlitba funguje. ale to je na jinou kapitolu.

0/0
29.1.2014 17:25
Foto

K50a44r85e64l 48C11a20c21h 8199684145604

Jestliže řekneme, že modlitba rovná se velmi naléhavé přání, tak souhlasím, že někdy i může fungovat. Jsem přesvědčen o tom, že intenzivní činností mozku za určitých okolností může dojít k energetickému napojení na dálku. Já si takto vysvětluji příhodu, která se mi stala v r. 1980, kterou by většina nazvala náhodou. Byla by to však náhoda rovnající se výhře miliardového Jackpotu a na to něvěřím. Již jsem se jednou o této příhodě zmiňoval. Vracel jsem se se sestrou automobilem z Alžírska. Trajektem do Francie a odtud přes Německo do Čech. Výjezdní doložku jsme měli na 30 dnů a při cestě Německem jsme měli časovou rezervu. Napadlo nás, že bychom mohli v Norimberku zkusit vyhledat tetu - emigrantku z r.68. V Norimberku jsme nikdy nebyli a adresu tety neznali. Přemýšleli jsme jak ji najít. Napadlo nás zastavit u telefonní budky a vyhledat její adresu v tel. seznamu. Projížděli jsme dlouho Norimberkem, až ve starší čtvrti se dalo zaparkovat u tel. budky. Jak jsme v zápětí zjistili - byla to budka naproti domu, kde teta bydlela. Kdo zná Norimberk, tak ví, jakou jsme měli šanci toto dokázat. Já si to vysvětluji tak, že se nám intenzivním myšlením na tetu podařilo energetické napojení na ni, které nás přivedlo až do její bezprostřední blízkosti. Náhoda neexistuje a jednou se možná takovéto energetické propojení prokáže - kdo ví. Ale, že by to řídil Bůh ?, když Bůh, tak příroda a její možnosti a zákonitosti.

+1/0
30.1.2014 23:15

R59a62d88e61k 95P11r35o21c90h97á21z64k28a 2833819418

Miliardová výhra určitě ne. Norimberk je cca poloviční než Praha, tak odhaduji, že v něm bude nějakých 50,000 domů. Za stejnou náhodu bychom považovali, kdyby byl dům nejen naproti budce, ale i na stejné straně ulice nebo v rozpětí +- 1 dům, čímž se v odhadu dostáváme na řád 1:10,000, což je lepší šance než na třetí pořadí ve Sportce. To by ale samozřejmě platilo jen tehdy, kdybyste dostal úkol "jezdit po Norimberku, náhodně se zastavit a podívat se, jestli v několika nejbližších domech nebydlí Vaše teta". Jenže tak to nebylo, to byla jen jedna z mnoha a mnoha životních situací které by se daly vystihnout jako "to by byla náhoda, kdyby teď ..." a následuje cokoliv, kdyby teta bydlela zrovna naproti, kdyby se mi auto porouchalo kdesi v cizině právě před značkovým servisem, jediným v zemi, kdybych měl přesně stejný sen jako moje žena, ...  Jenže pamatujete si jen tu jedinou, která opravdu nastala. Ve statistice se tomu říká výběrový efekt :-)

0/0
30.1.2014 23:51

M97i38r67o16s24l17a28v 56P53e86t45r 1602140258861

Pane Procházka, o existenci náhody se nedá přesvědčovat, to musí člověk zjistit sám, bude-li si všímat všech detailů po celý den. Pak na to také přijdete Je nutné přemýšlet, proč se tohle stalo zrovna mně a zrovna ted, proč jsem potkal zrovna tohoto člověka atd.

0/0
31.1.2014 7:03

R72a45d64e90k 70P58r25o10c68h15á47z60k84a 2263129828

Nikoliv, o tom nemohu přemýšlet. To musí být jasné bez přemýšlení i nezávislému pozorovateli. Jen tak se dostaneme ze stadia pocitů a domněnek k prokazatelným faktům :-)

0/0
31.1.2014 18:28

J16a12r81d53a 12C54h95o42v12a19n12e25c 6451955203339

Vypozoroval jsem, možná mylně, že mezi vysokoškoláky v oborech přírodních věd je více věřících než v oborech humanitních (to platilo za mého mládí nezpochybnitelně) a že nejvíce věřících vysokoškolsky vzdělaných lidí je mezi matematiky a fysiky a nejméně jich je mezi lékaři. Dnes to ale možná je i jinak, statistikou nedisponuji.

0/0
29.1.2014 12:49

B28e61d56ř73i56c34h 65T41ě39š33í29n54s39k89ý 9253737466831

pokud se ponoříte do fyziky tak zjistíte že funguje podle pravidel přesně daných a naprosto fascinujících a začnete se ptát zda ty pravidla nemají nějakého autora

0/0
29.1.2014 12:56
Foto

M63á17r12i70a 89T40v42r54d87o55ň23o29v89á 8448851857149

Práve počúvam prednášku jedného špičkového lekára o tom ako funguje imunitný systém, o najnovších objavoch v medicíne za ktoré boli udelené nobelove ceny. Ten lekár je veriaci a povedal, že žasne nad tým ako sme úžasne stvorení. Tá prednáška je tu http://www.milost.tv/m/r4xm6mzqx

Je to dosť dlhé, ale ja to robím tak, že si to stiahnem do MP3  a počúvam keď som posilňovni, alebo keď šoférujem.

0/0
29.1.2014 13:31

J21o69s77e26f 74S72l58a33v56í24č16e26k 4383716286603

Po církevních restitucícch se dívám na katolickou církev jako na velmi silnou a nebezpečnou hordu lapků.

+2/−4
29.1.2014 11:45

B37e93d49ř43i87c28h 11T84ě10š21í46n51s93k46ý 9433507286301

a brání vám v tom někdo ;-D

+2/0
29.1.2014 11:46

J47o56s71e21f 14S82l55a55v83í23č14e81k 4693946846353

Nebrání, ale je mi to pendrek platné.

+1/−1
29.1.2014 11:56

B49e11d97ř66i12c35h 68T65ě79š33í77n21s89k15ý 9943847786801

jelikož je to váš názor který nijak nesouzní se skutečností tak patrně proto ten pendrek

+2/0
29.1.2014 12:01

O10n17d55ř54e47j 92K58o74l24á29ř 1243155353211

To bude možná tím, že církev nastavuje společnosti zrcadlo.

+1/0
29.1.2014 11:51

M11a92r48t75i47n 91K60a80v75k47a 4426921912492

;-D Tak mně napadlo, že když se zrcadlo dobře nastaví, tak od slunce odráží paprsky a to pak může hodně moc pálit :-)

+1/0
29.1.2014 12:01

M59a97r43t32i80n 62K48a40v86k55a 4516321522822

A teď si představte, že budeme mít lesy, dřevo a.....no nádhera. :-)

+2/0
29.1.2014 11:58
Foto

M21á63r40i68a 32T83v72r24d67o13ň33o96v15á 8628731627619

Lenže ja sa ku katolíckej cirkvi nehlásim a dokonca by som ju ani nenazvala kresťanskou

0/−1
29.1.2014 13:32

O97n42d59ř40e90j 47K61o66l93á34ř 1543505253331

Zajímavé. To jako proto, že lidé v ní nejsou křesťany?

+1/0
29.1.2014 13:46
Foto

M64á80r96i49a 16T25v58r29d77o80ň56o74v45á 8278281877849

Nie, samozrejme, že v Rímskokatolíckej cirkvi je veľa kresťanov, ale vedenie RKC sa od Kristovho učenia úplne vzdialilo (uctievanie sôch a obrazov, svätých je modlárstvo) a verím, že je babylonskou neviestkou zo Zjavenia Jána.

A pokiaľ ide o ľudí, ktorí tam sú a nasledujú Krista, tak pre nich patrí posolstvo zo Zjavenia Jána, keď hovorí o babylonskej neviestke: "Vyjdite môj ľud z neho aby ste nemali účasť na jeho hriechoch."

http://www.biblia.sk/index.php?akc=biblia_sk&hl_kniha=rev&strana=18&hl_druh=0

0/0
29.1.2014 15:00

O78n87d22ř91e91j 61K45o59l96á46ř 1443765423561

Kdo je vedení? Řekl bych, že Kristus. Ti náměstci, tam je to různé, oni nakonec často vycházejí z toho, co vymyslí nějakej Franta či Gusta.

Je blbost uctívat sochy, není blbost ctít úctyhodné následovníky Krista, apoštoly a evangelisty počínaje.

+1/0
29.1.2014 15:23
Foto

M89á13r31i36a 57T97v46r25d43o82ň27o85v84á 8938721287729

Keď sa pozriete na históriu RKC, skutočne si myslíte, že sú "úctyhodné následovníky Krista"?

0/0
30.1.2014 8:20

B80e24d45ř41i58c32h 71T28ě31š98í13n71s48k25ý 9713877776341

ano

0/0
30.1.2014 8:27
Foto

M47á87r29i81a 72T51v95r70d36o16ň97o87v26á 8858251317979

Prosím vás, neberte to ako osobný útok, ale odporúčam vám prečítať si Bibliu a porovnať s učením RKC.

0/0
30.1.2014 11:56

B44e83d33ř28i83c10h 36T54ě35š97í98n70s93k48ý 9603467156531

stalo se už dávno

0/0
30.1.2014 12:03
Foto

M46á98r39i27a 74T14v51r34d82o12ň44o83v80á 8728131417479

A myslíte si, že modlenie sa ku sochám a svätým je v súlade s Bibliou?

0/0
30.1.2014 15:18

B68e93d34ř20i43c92h 82T73ě79š11í31n75s68k91ý 9443797866851

nikdo se nemodlí k sochám a pokud jde o motlitby ke svatým co je na tom špatného poprosit přímluvce aby se zmíníl či aby pomohl

0/0
31.1.2014 8:24
Foto

M13á32r40i41a 98T44v81r65d52o72ň62o94v67á 8328351547369

Viete čo je na tom zlé? že Boh to zakázal a povedal, že takýmto spôsobom sa k Bohu nedostaneme.

V Biblii sa píše, že je iba jeden prostredník medzi Bohom a ľuďmi a ním je Ježiš.

Katolíci mi tvrdia, že oni sa ku svätým nemodlia, len ich prosia aby sa u Boha prihovárali. Lenže Biblia komunikáciu s mŕtvymi zakazuje.

Je potrebné aby ste Boha uctievali tým spôsobom ako to Boh prikázal v Biblii a nie ináč.

0/0
3.2.2014 12:58
Foto

K36a71r60e62l 35C58a26c53h 8389824425484

Ten Bůh se jmenuje příroda. I tzv. neživá hmota má svou inteligenci a proto  se chová tak, jak se chová. Kvůli tomu však není třeba organizovat církevní modloslužebné obřady. Ty na běhu věcí vůbec nic nezmění. Jestliže někdo mluví o zázraku - tedy o skutečnosti, která odporuje dnes známým přírodním zákonům, tak pokud to není účelově vymyšlená mystifikace, jedná se o nějakou zákonitost, jehož podstatu jsme ještě nestačili pochopit. Jednou k tomu dojde. Neexistují zázraky - existují jen skutečnosti, které neumíme vysvětlit. Proto si myslím, že nejužitečnější služba Bohu je péče o nepoškozování přírody a přirozeného životního prostředí místo planého modlení.

+1/−1
29.1.2014 10:55

O32n56d96ř76e49j 71K98o48l33á22ř 1673665693401

Křesťanský Bůh je odpovědí na tu nejzazší, nejzásadnější a nejnevědečtější otázku "PROČ?".

0/0
29.1.2014 11:11

M87a15r57t75i76n 49K42a29v83k27a 4616361862782

Ondřeji, z vědy si lidé udělali Boha....takže už se neptají...ono přeci ví

+1/0
29.1.2014 11:12

O12n58d65ř95e59j 18K55o95l22á32ř 1673825113421

Nebo je pro některé věda jen "božskou metodou" k potvrzení božství sebe sama?

+1/0
29.1.2014 11:17



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.