Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Právě Vámi jmenovaný autor Židovských starožitností popisuje ve svém díle spousta Herodových zločinu,ovšem o žádném vraždění dětí v Betlémě se nezminuje.Jen jedna z dalších pohádek vycucaných z prstu,kterými se to v evangeliích jenom hemží....

1 0
možnosti
Foto

Historici majú na to také vysvetlenie, že Josephus písal pre Rimanov a u nich život malého dieťaťa nemal takú hodnotu ako dospelého človeka, ale mal asi takú hodnotu ako v našej kultúre život nenarodeného dieťaťa.

Otec sa rozhodol, či novonarodené dieťa vezme na ruky a tým pádom prijme za svoje (a dá mu aj právo na život).

0 0
možnosti

J84i76r44i 41T87i93c91h61y

23. 12. 2018 0:39

Studovala, je snad vzdelana, ale nic ji to nepomohlo, zabyva se nabozenskymi vymysly - staci snad vstani z mrtvych!

2 1
možnosti
Foto

Když už se prezentujete jako vystudovaná historička, opravte si laskavě v článku jeden zásadní omyl, jenž by fundovanému historikovi, jenž si vždy ověřuje veškeré zdroje, ve vašem případě 4 evangelia, neměl stát. Píšete, že vraždění neviňátek nařízené Herodem v Betlémě se popisuje v evangeliích. O narození Ježíše se píše pouze v Lukášovi a Matoušovi. U Lukáše se píše, že se Ježíš v Betlémě narodil, protože zde měl proběhnout census. A Josef patrně táhl těhotnou Marii kvůli cenzu, protože se zde narodil předek David (narozený před zhruba 42 generemi). Cenzy v Římě U Matouše se naopak píše, že jakýmisi divnými sny a vnuknutími unikla rodina Ježíše vyvraždění a utekla do Egypta, kde se Ježíš narodil. Proč se o tom vraždění nezmiňuje druhý text a píše se zde jen o cenzu? Proč jsou mezi těmito dvěma texty takové velké diskrepance ohledně pohybu celé rodiny a míst pobytu, když to diktoval duch svatý? Dle mého skromného názoru bylo místo narození Ježíše spíchnuto dodatečně ex post, protože se o něm zmiňuje např. Micheáš ve Starém zákoně jako o místě narození budoucího vladaře Izraele. Pokud ale Herodes dal vyvraždit všechny chlapce v okolí Betléma, jednalo by se dle historiků o stovky dětí, ne o desítky. Možné to samozřejmě je, děti se tehdy vraždily běžně, dokonce i vlastní děti v rámci eugenických projektů, například ve Spartě. To vás ale neomlouvá v tom, že se nepřesně odvoláváte ve svém elaborátu o evangelia, když se jedná jen o jeden jediný text. Možné je celkem vzato vše, pořádně se ale doposud ale ani neví, kdy se tato záhladná osobost doopravdy narodila, kde a zda vůbec byla pohřbena.

0 0
možnosti
Foto

Ja som nepísala, že o tom píšu VŠETKY evanjeliá. Každý, kto píše nejakú biografiu, sa musí rozhodnúť, ktoré informácie zaznamená a ktoré vypustí, lebo má len obmedzený priestor (veľkosť zvitkov).

Matúš nepíše, že Ježiš sa narodil v Egypte, ale po narodení v Betleheme ušli do Egypta.

1 0
možnosti
Foto

Řekl bych dokonce, že Herodes se dočkal i historických následovníků. Takže bude mít platnost i obecnou.:-)

1 0
možnosti
Foto

Ďakujeme za vysvetlenie. Ako byste bola pri tom!

Ibaže my si nemyslíme nič. Ani nemáme potrebu vystrájať odvážne teórie na úrovni Dänikena. ;-)

1 3
možnosti
Foto

Keďže ste sa unúvali prečítať si môj článok, pravdepodobne vás to aspoň trošku zaujíma. :-)

Prečo si myslíte, že sú to odvážne teórie na úrovni Dänikena. Veď som vychádzala z diela seriózneho historika Jospeha Flavia.

1 0
možnosti
  • Počet článků 118
  • Celková karma 17,68
  • Průměrná čtenost 1208x
Hlásim sa k duchovnému odkazu velikánov Českého národa ako bol Jan Hus a Jan Amos Komenský. Vyštudovala som históriu a vo svojich blogoch sa venujem najmä otázkam historickej dôveryhodnosti biblických kníh. Pri svojim skúmaní som došla k záveru, že máme veľké množstvo historických dôkazov toho, že Ježiš naozaj vstal z mŕtvych a bol tým, za koho sa prehlasoval.