Děkujeme za pochopení.
Z69d91e65n88ě11k 68B50á94r74t20a
Právě Vámi jmenovaný autor Židovských starožitností popisuje ve svém díle spousta Herodových zločinu,ovšem o žádném vraždění dětí v Betlémě se nezminuje.Jen jedna z dalších pohádek vycucaných z prstu,kterými se to v evangeliích jenom hemží....
M71á36r67i41a 66T19v10r25d11o69ň42o83v97á
Historici majú na to také vysvetlenie, že Josephus písal pre Rimanov a u nich život malého dieťaťa nemal takú hodnotu ako dospelého človeka, ale mal asi takú hodnotu ako v našej kultúre život nenarodeného dieťaťa.
Otec sa rozhodol, či novonarodené dieťa vezme na ruky a tým pádom prijme za svoje (a dá mu aj právo na život).
J84i76r44i 41T87i93c91h61y
Studovala, je snad vzdelana, ale nic ji to nepomohlo, zabyva se nabozenskymi vymysly - staci snad vstani z mrtvych!
P63e93t32r63a 68H77a68v36e48l43k90o46v73á
Když už se prezentujete jako vystudovaná historička, opravte si laskavě v článku jeden zásadní omyl, jenž by fundovanému historikovi, jenž si vždy ověřuje veškeré zdroje, ve vašem případě 4 evangelia, neměl stát. Píšete, že vraždění neviňátek nařízené Herodem v Betlémě se popisuje v evangeliích. O narození Ježíše se píše pouze v Lukášovi a Matoušovi. U Lukáše se píše, že se Ježíš v Betlémě narodil, protože zde měl proběhnout census. A Josef patrně táhl těhotnou Marii kvůli cenzu, protože se zde narodil předek David (narozený před zhruba 42 generemi). Cenzy v Římě U Matouše se naopak píše, že jakýmisi divnými sny a vnuknutími unikla rodina Ježíše vyvraždění a utekla do Egypta, kde se Ježíš narodil. Proč se o tom vraždění nezmiňuje druhý text a píše se zde jen o cenzu? Proč jsou mezi těmito dvěma texty takové velké diskrepance ohledně pohybu celé rodiny a míst pobytu, když to diktoval duch svatý? Dle mého skromného názoru bylo místo narození Ježíše spíchnuto dodatečně ex post, protože se o něm zmiňuje např. Micheáš ve Starém zákoně jako o místě narození budoucího vladaře Izraele. Pokud ale Herodes dal vyvraždit všechny chlapce v okolí Betléma, jednalo by se dle historiků o stovky dětí, ne o desítky. Možné to samozřejmě je, děti se tehdy vraždily běžně, dokonce i vlastní děti v rámci eugenických projektů, například ve Spartě. To vás ale neomlouvá v tom, že se nepřesně odvoláváte ve svém elaborátu o evangelia, když se jedná jen o jeden jediný text. Možné je celkem vzato vše, pořádně se ale doposud ale ani neví, kdy se tato záhladná osobost doopravdy narodila, kde a zda vůbec byla pohřbena.
M76á77r35i46a 70T32v87r55d64o36ň35o85v92á
Ja som nepísala, že o tom píšu VŠETKY evanjeliá. Každý, kto píše nejakú biografiu, sa musí rozhodnúť, ktoré informácie zaznamená a ktoré vypustí, lebo má len obmedzený priestor (veľkosť zvitkov).
Matúš nepíše, že Ježiš sa narodil v Egypte, ale po narodení v Betleheme ušli do Egypta.
P22a66v36e62l 10K82a57l17a41b44i76s
Řekl bych dokonce, že Herodes se dočkal i historických následovníků. Takže bude mít platnost i obecnou.
M97a41r40t87i62n 35F50a47l34t18ý97n
Ďakujeme za vysvetlenie. Ako byste bola pri tom!
Ibaže my si nemyslíme nič. Ani nemáme potrebu vystrájať odvážne teórie na úrovni Dänikena.
M19á94r26i70a 13T16v98r66d96o77ň74o96v56á
Keďže ste sa unúvali prečítať si môj článok, pravdepodobne vás to aspoň trošku zaujíma.
Prečo si myslíte, že sú to odvážne teórie na úrovni Dänikena. Veď som vychádzala z diela seriózneho historika Jospeha Flavia.
- Počet článků 118
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1208x